Головна сторінка
 Про нас
 Стандартизація
 Метрологія
 Сертифікація
 Сприяння розвитку
                              бізнесу
 Випробувальна база
 Конкурси
 Перевірка ТУ
 Фонд НД
 Системи менеджменту
 Доступ до публічної
                        інформації
 Громадська
                     приймальня
 Все для споживачів
 Посилання
 Контакти




Спільний проект ДП "Черкасистандартметрологія" та газети "Черкаський край"

27 листопада 2008 р.
Європейський тиждень якості
„НЕМАЄ ЯКОСТІ — НЕМАЄ БІЗНЕСУ”
Уже стало традиційним проведення в Україні Європейського тижня якості, мета якого — привернення уваги суспільства до питань якості товарів та послуг. Цього року тиждень проходив під девізом: „Немає якості — немає бізнесу». В його рамках відбулася низка загальнодержавних і регіональних заходів. Зокрема, в Києві у виставковому центрі „АККО Інтернешнл” відбулася виставка «100 кращих товарів України», де були представлені кращі зразки продукції українських виробників. Під час виставки відбулася церемонія нагородження 127 лауреатів і 102 фіналістів Всеукраїнського конкурсу якості продукції (товарів, робіт, послуг) — «100 кращих товарів України» у 2008 році. 
Своє заслужене визнання отримала і продукція підприємств Черкаського регіону. Дипломи лауреатів одержали представники ВАТ „Ватутінський комбінат вогнетривів” та КП ”Черкасиводоканал”.Фіналістами Всеукраїнського конкурсу якості продукції (товарів, робіт, послуг) — „100 кращих товарів України” стали ДП „Златодар” та ТОВ „Виробничо-наукова фірма „Зір”. 115 переможців конкурсу нагороджені під час урочистої церемонії у концертній залі „Українського дому” . Свої нагороди отримали ТОВ „Манеж” та „Фірма „Акант+К”, які представляли Черкащину.
***
На прес-конференції, яка відбулася в Черкаському науково-виробничому центрі стандартизації, метрології та сертифікації у рамках тижня якості, йшла предметна розмова про шляхи підвищення якості продукції. Проаналізувавши ситуацію з додержанням вимог стандартів, норм і правил, заступник директора центру Михайло Чорнопищук наголосив на проблемах, які стримують поступ у забезпеченні населення добротними товарами та послугами. Серед головних — повільне прийняття та впровадження нових законів та нормативних документів, які б стимулювали високу відповідальність за випуск високоякісної продукції, недостатнє фінансування органів, що виконують наглядову функцію. Начальник обласного управління у справах захисту прав споживачів Микола Залізняк та заступник директора ДП „Черкасистандартметрологія” Ігор Теплий навели конкретні приклади порушень норм і правил, внаслідок чого на прилавках магазинів з’являються браковані товари, людям надаються неякісні послуги. Тільки нинішнього року суб’єктам підприємницької діяльності видано сотні приписів про заборону реалізації продукції, оштрафовано 130 відповідальних посадових осіб. Загальна сума штрафів накладених на підприємства та посадових осіб становить майже 200 тисяч гривень. Разом з тим у ході розгляду звернень споживачів щодо неякісних товарів та послуг їм повернуто 206 тисяч гривень.
***
У рамках Європейського тижня якості у Києві, відбулася урочиста церемонія нагородження переможців Всеукраїнської виставки-конкурсу дитячого малюнка «Я хочу жити в якісному світі». Всі переможці нагороджені дипломами Держспоживстандарту України. Діти всіх вікових категорій отримали домашній кінотеатр, до складу якого увійшов програвач з функцією караоке та можливістю його використання як ігрової приставки. Приємно, що конкурс не залишився поза увагою спонсорів. Так, генеральний інформаційний партнер виставки-конкурсу ТОВ «Дитячий міжнародний журнал «Пізнайко» нагородив переможців дипломами та сертифікатами на право отримання безкоштовної передплати на І квартал 2009 року на журнали видавництва. ТОВ «Компанія «Полісся» подарувала кожному переможцю книгу і мобільний телефон. 
З числа переможців регіонального рівня у фіналі були представлені дев’ять робіт дітей з Черкащини. Вітаємо ученицю художнього гуртка Тальнівського районного Будинку дітей та юнацтва Любов Маляренко з перемогою в номінації «Ми – архітектори якісного світу» у віковій категорії 13-17 років за малюнок «Гармонія Землі і Духу».

Читач порушує проблему
МЕБЛІ ЗА ІНДИВІДУАЛЬНИМ ЗАМОВЛЕННЯМ
Приводом цього бліц-інтерв’ю стало звернення, з яким до редакції звернулася читачка з Черкас Н.М.Афанасьєва. Річ у тім, що вона замовила виготовлення меблів за власним „проектом” приватному підприємцю. Коштувало замовлення зовсім не дешево, але шафа та інші меблі виявилися, на думку Ніни Максимівни, неякісними. Підприємець же, якому вона висловила претензії, їх не прийняв, мотивуючи тим самим „індивідуальним” замовленням, згідно з яким виготовлена продукція має нестандартні розміри. Ми звернулися за роз’ясненням ситуації до державного інспектора з якості ДП „Черкасистандартметрологія” Михайла Величка. Ось що він розповів:
— Виконуючи індивідуальне замовлення, будь-яке підприємство повинне керуватися загальноприйнятими нормами і стандартами. Так звані „нестандартні” параметри тих чи інших виробів мають все одно грунтуватися на нормативних документах, які існують на будь-який вид меблів. Приміром, замовник вирішив, що в інтер’єр кімнати органічно впишеться висока шафа. Однак при виконанні замовлення виявилося, що місця для достатньої ширини виробу в кімнаті бракує. Якщо виготовити шафу так, як пропонує замовник, при невеликому зміщенні центру ваги вона легко перекинеться. Отже виробник, який дбає про якість, ніколи не піде таким шляхом, а переконає замовника в необхідності додержання певних норм і правил.
— Чи трапляються випадки, коли подібні замовлення виконуються без урахування всіх вимог стандартів? 
— На жаль, так. Ось і недавно, перевіряючи роботу приватного підприємця Віктора Селезня зі Сміли, звернули увагу на те, що шафи-купе „Командор”, які виготовляються тут за індивідуальним замовленням, не відповідають вимогам стандарту через відсутність нормативної документації, контролю вологості деталей із деревини, та відповідності умов зберігання, недотримання вимог маркування. Виготовлені меблі не випробовуються на міцність та довговічність. Ці та інші недоліки зумовили заборону реалізації перевіреної партії продукції.
— Як же уникнути цих непрємностей, які можуть вплинути на добротність виробу?
— Замовляючи меблі, ознайомтеся з реєстраційними та дозвільними документами підприємця, а також документами, які засвідчують якість виробів, гарантію на відповідність стандартам. Та й самі не дрімайте, оцінюйте рівень майстерності виробників за зовнішнім виглядом, не сормтеся розпитати і про сировину, й про фарбу, якою покривають меблі й про інші подробиці виробництва. 
Інтерв’ю провів Владислав АРТЕМЕНКО

НІ СМАКУ, НІ ЗАПАХУ
Допускати халтуру, як відомо, не можна ніде. А тим більше — в дитячому харчуванні. І якщо підприємство береться за виробництво такого продукту, відповідальність має бути на найвищому щаблі. Що ж виходить насправді? Придбавши у торговій мережі Черкас варену дитячу вершкову ковбасу, мама не наважилася запропонувати її своїй дитині, а звернулася до фахівців ДП „Черкасистандартметрологія” з проханням перевірити якість виробу. Як виявилося, жінка мала рацію. Адже такий продукт навряд чи можна споживати без загрози для здоров’я.
Ковбаса „Дитяча”, вироблена в селі Маньковці Дунаєвецького району Хмельницької області, не відповідає вимогам стандарту як за неприродно рожевим кольором, так і запахом та присмаком, завищеним вмістом білку, наявністю крохмалю, якого в ній узагалі не повинно бути, та синтетичного барвника. Додавши до цього низку порушень у маркуванні, зрозуміємо, що перед нами просто халтура, розрахована невідомо на кого. Адже нормальний споживач навряд чи наважиться навіть скуштувати цю продукцію. Подібна ситуація й з вареною ковбасою „Русанівська” цього ж виробника. З тією тільки різницею, що в останній завищена частка вологи.
Перевіряючи завезені з інших регіонів продукти харчування, ДП „Черкасистандартметрологія” надсилає результати перевірок до регіональних відділень Держстандарту, які вживають заходів до виробників неякісної продукції. Звертає на себе увагу й той факт, що місцеві оптовики не завжди вимогливо та уважно ставляться до продукції, яку завозять для реалізації.
Втім, на Черкащині є й свої бракороби. Приміром, ТОВ „Єрмій”, що в селі Тимошівка Кам’янського району, спеціалізується на виробництві ковбасних виробів. Здавалося б, тонкощі технології давно мають бути освоєні, контроль за операціями підготовки сировини налагоджений. Однак, як виявилося, на підприємстві є низка проблем. Одна з них — неякісна підготовка яловичини. Очевидно, саме з цієї причини з’єднувальні тканини й потрапляють безпосередньо в готовий виріб. Ось таким чином салямі стає більше схожою на зельц чи щось інше. До того ж випробування „Сервелату” нинішнього року за показниками безпеки не проводилося. Тому, заборонивши реалізацію залишків виробленої продукції та стягнувши з підприємства штраф, а також притягнувши до адміністративної відповідальності технолога підприємства, ДП „Черкасистандартметрологія” реалізувало свої повноваження в сфері державного нагляду за якістю продукції.
Степан ДОБРЯНСЬКИЙ
Тільки факти
ЗЕЛЬЦ ЗІ ЩЕТИНОЮ — ЦЕ КРУТО
Центр випробувань харчової продукції та продовольчої сировини ДП „Черкасистандартметрологія” провів недавно випробування цілої низки найменувань харчової продукції та продовольчої сировини, яка продається на прилавках торговельних підприємств нашої області. Ми попросили начальника центру Галину Коріцьку розповісти про результати випробувань. 
— Вони не дуже втішні, — сказала Галина Марківна. — Перш за все звертає на себе увагу невідповідність фізико-хімічних, мікробіологічних та органолептичних показників перевірених продуктів вказаним на упаковці або нормативним документам. Приміром, у зразках шоколадного масла торгових марок „Наш молочник”, „Хуторок” та „Фаворит” виявлено рослинний жир, якого там не повинно бути. Це означає тільки одне: продукт фальсифікований. Зразок масла торгової марки „Добряна” не відповідає нормативу за мікробіологічними показниками. Сир розсільний торгових марок „Роси” та „Славія” не вдався за смаком і запахом. Так само підвів цей показник і зельц торгової марки „Індекс”. А в зельці торгової марки „JBB„ виявлено кров’яні згустки, кісточки до 7 міліметрів та щетину до 11 міліметрів, що, зрозуміло, недопускається.
— Наскільки якісними є вироби з борошна?
— Перевірялося борошно різних торгових марок. Встановлено, що зразки пшеничного бюрошна торгових марок „Август” та „Київ млин” по-перше, мають відхилення маси нетто, по-друге, — не відповідають нормі за показником вмісту клейковини. Проте інші перевірені зразки, зокрема „МАК А”, ПП Педченко, „Підгулько” зауважень не мають.

АРХІВ

випуск від 29 жовтня 2008 р.
випуск від 25 вересня 2008 р.
випуск від 20 серпня 2008 р.
випуск від 23 липня 2008 р.
випуск від 22 жовтня 2007 р.
випуск від 23 серпня 2007 р.
випуск від 25 липня 2007 р.